۱۳۹۵ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

نیروی دریایی آمریکا: محموله سلاح ایرانی برای حوثی‌ها توقیف شد

US Navy
مقامات نیروی دریایی آمریکا گفته‌اند که یک محموله سلاح را در دریای عرب توقیف کرده‌اند که احتمالا از ایران برای رسیدن به دست نیروهای حوثی در یمن بارگیری شده بود.
نیروی دریایی آمریکا در اطلاعیه ای گفته است که این محموله که در یک لنج کوچک مخفی شده بود، شامل ۱۵۰۰ قبضه کلاشنیکف، ۲۰۰ قبضه آر‌پی‌جی انداز و ۲۱ قبضه مسلسل ۵۰ میلیمتری بود که روز دوشنبه هفته گذشته (۹ فروردین، ۲۸ مارس) توقیف شد.
لنج حامل تسلیحات و سرنشینان آن پس از انتقال محموله به یکی از شناورهای نیروی دریایی آمریکا، اجازه یافتند به راه خود ادامه دهند.
نیروی دریایی آمریکا می گوید که این محموله، تازه ترین مورد از رشته محموله‌های توقیف شده تسلیحات غیرقانونی بوده است که گمان می رود از مبدا ایران برای حوثی های یمن ارسال شده‌اند.
نیروی دریایی استرالیا روز ۲۷ فوریه (۸ اسفند ۱۳۹۴) لنجی را با ۲۰۰۰ قبضه کلاشنیکف و ۱۰۰ قبضه آر‌پی‌جی انداز توقیف کرده بود.
روز ۲۰ مارس (اول فروردین) هم یک کشتی نیروی دریایی فرانسه محموله ای شامل ۲۰۰۰ قبضه کلاشنیکف، ده ها قبضه اسلحه تک تیرانداز دراگونوف، ۹ موشک ضد تانک و تجهیزات دیگر را توقیف کرد.
شبه نظامیان شیعه حوثی از سال ۲۰۱۴ که صنعا، پایتخت یمن را تصرف کردند، با نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور این کشور و ائتلاف به رهبری عربستان می جنگند که از آقای هادی حمایت می کند.


ایران متهم است که از شیعیان حوثی حمایت تسلیحاتی می کند، اما مقامات ایران می گویند که حمایت آنها تنها سیاسی است و خواهان برقراری آتش بس فوری و حل اختلافات از طریق مذاکره و تشکیل دولت آشتی ملی در یمن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر