۱۳۹۵ شهریور ۲۷, شنبه

ایران اطلاعات بیشتر به آژانس میدهیم


Image copyrightGETTY
Image captionپرچم ایران مقابل مقر سازمان ملل در وین

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرده است ایران مطابق توافق هسته‌ای اطلاعات لازم درباره فعالیت‌هایش را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده است.
آقای کمالوندی در عین حال گفته است: "ما به آژانس گفته‌ایم که اگر اطلاعات بیشتری از ما می‌خواهند، می‌توانند مواد مورد نیاز ما را بدهند تا اطلاعات بیشتر به دست آنها بیاید. اگر برای روتورهای سانتریفوژهای ما مواد لازم را در اختیار قرار دهند، طبیعتا اطلاعات بیشتری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت."
سخنگوی سازمان انرژی اتمی این موضع را پس از آن بیان کرده است که آسوشیتدپرس گزارشی مبنی بر درخواست احتمالی اتحادیه اروپا برای دسترسی به اطلاعاتی درباره تجهیزات هسته‌ای ایران منتشر کرد.
آقای کمالوندی در این باره گفته است: "یک یا دو عضو اتحادیه اروپا ممکن است نظراتی داشته باشند که این نظرات، نظر قطعی اتحادیه محسوب نمی‌شود."
خبرگزاری آسوشتیدپرس روز جمعه مدعی شد که به پیش‌نویس یک بیانیه‌ اتحادیه اروپا دست یافته که مطابق آن اتحادیه اروپا می‌خواهد در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست کند ایران بخشی از اطلاعات مربوط به ساخت روتورهای سانتریفوژهایش را در اختیار آژانس بگذارد.
از زمان آغاز اجرای توافق هسته‌ای، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرده است که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و محدودیت‌های وضع‌شده برای فعالیت‌های هسته‌ای را رعایت کرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر