۱۳۹۵ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

خطرناک ترین هشدار استانداری تهران در فعالیت انتخاباتی زود رس برای دیوانه ترین ریس جمهور ایران


Image copyrightALEF

شهاب‌الدین چاووشی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفته است که "برخی ذی‌نفوذان" در استان تهران "با نادیده گرفتن قانون" تلاش می‌کنند که خود را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری "احیا" کنند.
آقای چاووشی گفت که وزارت کشور ایران سعی دارد در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، امکانات یکسانی را در اختیار همه جناح‌های سیاسی قرار دهد، "ولی این روزها شاهد برگزاری برخی جلسات بدون مجوز بوده‌ایم که ما آنها را مصداق فعالیت انتخابات زودرس تلقی می‌کنیم و وزارت کشور هم تذکر داده است. این جلسات جزء مواردی است که بعدا در مسیر تایید صلاحیت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد."

Image copyrightIRNA
Image captionشهاب‌الدین چاووشی

آقای چاووشی در باره سخنرانی‌های محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران که تحت عنوان یادواره شهدا ایراد شده گفت: "ما از برگزاری این جلسات اطلاع پیدا می‌کنیم، اما هیچ وقت نیامده‌اند که مجوز بگیرند. البته شاید از اول سال فقط پنج شش جلسه در کل استان تهران جنبه انتخاباتی داشته و از سوی یک جریان خاص بدون مجوز برگزار شده است."
در قانون اساسی ایران برگزاری تجمع و سخنرانی آزاد اعلام شده، اما مقامات حکومتی ایران می گویند که نیاز به مجوز دارد.
معاون وزیر کشور ایران گفته که جلسات مورد اشاره عنوان سیاسی یا انتخاباتی نداشته، "اما ارزیابی‌ها بیانگر هدف انتخاباتی این جلسات است."

Image copyrightMASHREGHNEWS
Image captionآقای احمدی‌نژاد در یادوراه شهدای خیبر در ورامین در سال گذشته. خبرگزاری بسیج در آن زمان نوشت که استانداری تهران با اعمال فشار قصد داشته مانع این سخنرانی شود

آقای احمدی نژاد در یک سال گذشته در مجموعه‌ای از مراسم از جمله در استان‌های تهران، مازندران، یزد و چهارمحال و بختیاری تحت عنوان یادواره شهدا شرکت و سخنرانی کرده است.
آقای چاووشی همچنین گفت: "بعضی فکر می‌کنند با موج‌سواری بر بستر بی‌خبری برخی مردم می‌توانند موفقیت بدست آورند، اما امروز دیگر نمی‌توان مردم را براحتی فریب داد. هرچند از تاثیر سوء تخریب‌ها هم نمی‌شود غافل شد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر