۱۳۹۵ شهریور ۱۴, یکشنبه

حملات مرگبار شورشیان به نیروی های دولتی در یمن


Image copyrightREUTERS

بنا بر گزارش ‏ها، دست کم ۱۵ نفر از نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن، طی دو حمله جداگانه به دست شورشیان حوثی و اسلامگرایان تندرو کشته شده اند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دولتی گزارش می‏ دهد که در عملیات روز یکشنبه حوثی‌ها برای بازپس گیری ناحیه ميدی درشمال یمن،۱۱ سرباز کشته و ۲۸ نفر زخمی شده اند.
گفته می شود که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی برای جلوگیری از پیشروی حوثی‏ ها، دست به ۱۵ حمله هوایی زده است که تعداد تلفات آن هنوز روشن نیست.
چند حمله هوایی مشابه نیز در صنعا، پایتخت و دیگر نواحی تحت کنترل حوثی ها و متحدان آنان گزارش شده است.
از طرف دیگر، در انفجار یک بمب جاده‌ای در محله شیخ عثمان بندر عدن در جنوب یمن، چهار نیروی دولتی کشته شدند. این حمله به گروه‌های اسلامگرای تندرو نسبت داده شده است.
بندر عدن از سال گذشته که محل استقرار دولت مورد حمایت عربستان سعودی شد بارها هدف حملات گروه‌های داعش و القاعده قرار گرفته است.
سازمان ملل متحد تخمین می زند که از زمان آغاز جنگ داخلی یمن در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۱۰ هزار نفر کشته شده باشند.
مذاکرات صلح بین نیروهای حوثی که مورد حمایت ایران هستند و دولت عبدربه منصور هادی که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا گفته بود که ارسال مهمات و تسلیحات از طرف ایران به یمن نه تنها تهدیدی برای عربستان سعودی بلکه برای آمریکا هم تهدید محسوب می شود.
این در حالیست که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با رد اتهامات آقای کری می گوید که حمایت آمریکا از عربستان سعودی، ایالات متحده را "شریک کودک‌کشی‌ها در یمن" می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر