۱۳۹۵ تیر ۲۸, دوشنبه

بزرگترین دروغ دنیا؟ رهبری نظام در خانه ای محقر زندگی می کند و از زیلو استفاده می کند


نگام  ، سیاسی ـ محمدرضا نقدی – رییس سازمان بسیج مستضعفین – آیت الله خامنه ای را «الگوی تربیت اسلامی و دینی» دانست که می تواند در «مقابل همه زورگویان عالم» بایستد. او رهبر جمهوری اسلامی را «محصول تقوا، تربیت دینی و تزکیه» دانست و گفت: « آن کسی که در مسند رهبری نظام قرار دارد و همه چیز برای او مهیا است؛ می تواند بهترین غذا، پوشاک، مسکن و تفریحات را داشته باشد اما روی زیلو و در خانه ای محقر و غذایی که از غذای همه ما ساده تر است استفاده می کند؛ این نتیجه تربیت دینی و اسلامی است. مشکل امروز ما این است که این اخلاق را تعمیم نمی دهیم.»
این سردار سپاه که به مواضع تند و افراطی مشهور است، در بخش دیگری از صحبت های خود «وعده های الهی امام راحل» در «پیشرفت انقلاب» را تحقق یافته دانست و  گفت: «امروز شاهد فتح سنگرهای کلیدی جهان به دست نیروهای حزب الله هستیم. امروز شاهد عجز و شکست دشمنان بزرگ انقلاب و اصلی اسلام در دنیا هستیم.»
او که در مراسم افتتاح طرح ولایت و در جمع صدهانفر از بسیجیان دانشجویی صحبت می کرد، مشکلات داخلی در جمهوری اسلامی را به دو دلیل دانست. « مشکلات داخلی ما به دو دلیل است که یکی توسط دشمن رخ داده است و دیگری به دلیل ناتوانی ما ایجاد شده است.»
او برای رفع مشکلات داخلی نیز پیشنهاد کرد که مسئولان، «اخلاق، تربیت، و تزکیه انسانی» را مورد توجه قرار دهند. «اگر تزکیه نباشد؛ افرادی برای به ریاست رسیدن، برای به آسایش رسیدن، به مردم دروغ می گویند. افرادی می آیند و به راحتی دست در جیب بیت المال می کنند و وقتی که مواخذه می شوند می گویند این کار قانونی است، وجدان انسان کجا رفته است؟»
او همچنین به مشکلات اقتصادی زیردستان خود اشاره کرد و گفت: «وقتی می‌بینم زیر دستم برای اینکه در یک ماه برای خرید یک کیلو گوشت مشکل دارد چگونه دست درازی می کنم؟»
این فرمانده سپاه، در بخش دیگری از سخنان خود از دانشگاه انتقاد کرد که در قبال کودکان و نوجوانان، «احساس مسئولیت» نمی کند. «اگر این احساس مسئولیت بود خیلی از اتفاقات نمی افتاد به سادگی در دست کودکان و نوجوانان ما شبکه های اجتماعی را قرار نمی دادند. به سادگی شبکه های ماهواره ای را به خانه های ما راه نمی دادند. احساس مسئولیت نسبت به تربیت نداریم.»

او ریشه عدم این احساس مسئولیت، را «آلوده بودن علوم انسانی و علم مدیریت» در دانشگاه دانست. او دانشگاه را «بی بهره از اندیشه اسلامی» دانست. «مبنای علمی که در دانشگاه به ما اندیشه می دهد نسبتی با دین ندارد. علوم انسانی و علم مدیریت آلوده است. روان شناسی غربی است. کارگزار دیپلماسی ما، همان علم سیاست کارگزار دیپلماسی آمریکا و فرانسه را مطالعه کرده است در حالی که ما به خدا معتقدیم و در مقابل جامعه تکالیفی بر عهده داریم که او اینگونه نیست و حتی جهان را به گونه‌ای دیگر می بینیم. خیلی از مشکلات ریشه در اینجا دارد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر