۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

نگرانی ها خشونت‌ها در کشمیر هند

Image copyrightAP
گزارشها از کشمیر هند حکایت از نگرانی از افزایش خشونتها در این منطقه است.
به دنبال مرگ یک رهبر جدایی‌طلب شناخته‌شده این منطقه و درگیری بین تعدادی از مردم و پلیس تاکنون دست‌کم ۲۳ نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند.
همچنین روز گذشته (یکشنبه ۱۰ ژوئیه/۲۰ تیر) مردم خشمگین یک خودروی پلیس را به داخل یک روردخانه پرت کردند که در نتیجه آن یک مامور پلیس غرق شد.
برهان وانی، از چهرهای شناخته شده جدایی‌طلب کشمیر روز جمعه (۸ ژوئیه/۱۸ تیر) و در تبادل آتش با نیرویهای ارتش این کشور کشته شد.
وی که از رهبران "حزب المجاهدین"، بزرگترین تشکیلات جدایی طلب در منطقه، در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال بود.
هزاران نفر در مراسم تشییع و تدفین وی که با تنش همراه بود شرکت کردند. تنشها باعث درگیری شد که در جریان آن به تعدادی از مراکز پلیس و ساختماهای محل حمله شد که تلفات و خساراتی در پی داشت.
مقامات هندی گفته‌اند که در اینباره و بویژه استفاده بیش از حد از زور توسط نیروهای امنیتی در مقابله با مردم تحقیق خواهد کرد.
خشونتهای اتفاق افتاده در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
Image copyrightAP
به گزارش رسانه‌های هندی از سوی دیگر این خشونتها باعث شده است که یک مراسم بسیار گسترده سالانه هندوها به نام "آمرناث" به حال تعلیق درآید. گزارش شده است که به همین دلیل حدود ۱۵۰۰۰ زائر هندو که در مسیر رفتن به معبد آمرناث در کشمیر بودند در راه مانده‌اند.
منطقه کشمیر که هم پاکستان و هم هند ادعای مالکیت بر تمامی آن را دارند یکی از کانونهای خطر در منطقه و در طول ۶۰ سال گذشته بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر