۱۳۹۵ خرداد ۱, شنبه

برادران افغان به راحتی به ایران سفر کند به گفتی امور خارجه ایران

Image copyrightJUPITER STILL
Image captionپیش از این ویزای ورود زمینی به ایران برای اتباع افغانستان به صورت محدود صادر می‌شد
وزارت امور خارجه ایران محدودیت صدور ویزای زمینی برای شهروندان افغان را برداشته است.
خبرگزاری ایرنا روز شنبه، ۱ جوزا (خرداد)، به نقل از "یک مبنع آگاه" در سفارت ایران در کابل گفت که شهروندان افغان از این پس برای گرفتن ویزای ایران، ناچار به خرید بلیت هوایی نخواهند بود.
پیش از این کنسولگری‌های ایران در افغانستان، تنها در صورتی به متقاضیان ویزا می‌دادند که از قبل بلیت رفت و برگشت هوایی را خریده باشند و ویزای ورود زمینی به ایران برای افغان‌ها به صورت محدود صادر می‌شد.
منبعی که با خبرگزاری ایرنا صحبت کرده دلیل این امر را "ناامنی جاده‌ها" در افغانستان عنوان کرده است. او پیش‌بینی کرده که با اجرای تصمیم تازه وزارت خارجه ایران، کنسولگری این کشور در شهر هرات در غرب افغانستان، شاهد ازدحام متقاضیان بیشتری باشد.
ایران در ولایت‌های هرات، بلخ، قندهار و ننگرهار کنسولگری دارد و گفته می‌شود روزانه هزار روادید برای اتباع افغانستان در این کنسولگری‌ها صادر می‌شود.
مسئولان وزارت خارجه ایران ابراز امیدواری کرده‌اند که با برداشتن محدودیت صدور ویزای زمینی برای اتباع افغانستان، از مهاجرت غیرقانونی افغان‌ها به ایران کاسته شود.
اواخر سال گذشته خورشیدی، همزمان با سفر حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت خارجه ایران به کابل، دو کشور یک موافقت‌نامه کنسولی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری امضا کردند.
صدور ویزای یک‌ساله برای بازرگانان افغانستان و ایران بخشی از این موافقت‌نامه است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر