۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

آشنایی با پارت آزادی کردستان

پارت آزادی کردستان سال ۱۹۹۱ تاسیس شد و تا قبل ازکنگره اول پارت آزادی کردستان در سال ۲۰۰۶ با نام اتحاد انقلابیون کردستان نامیده می‌شد. بعد از کنگره اول نام پارت آزادی کردستان را برای خود برگزید.
پارت آزادی کردستان یکی از احزاب استقلال طلب کردستان است و هدف خود را در نهایت استقلال هر چهاربخش کردستان میداند. پارت آزادی خود را میراثدار معنوی و پرچمدار پیام رهبران کرد میداند.
پارت آزادی کردستان خواهان بر چیدن تمامی نهادها و ارگانهای دولت ایران در کردستان و نیل به دولت مستقل کردستان و اعلام استقلال کردستان است و بر افراشتنپرچم کردستان در تمام مناطق کردستان ایران را مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه خود میداند و معتقد است که هر راه دیگری مانند سیستم فدرالی برای حل مسئله کرد تنها می‌تواند به صورت کوتاه مدت و برای مرحله‌ای و آن هم به علت متوازن نبودن قوا در نظر گرفته شود.
پارت آزادی کردستان استفاده از هرسلاح و هرگونه تکنیک امروزیی را برای به را به شرطی که به دور از ترور و کشتار غیر نضامیان باشد را برخود جایز میداند و از تمام شیوه‌های مبارزه و به عنوان نمونه مبارزه مسلحانه برای تجزیه استقلال کردستان بهره می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر