۱۳۹۵ خرداد ۳, دوشنبه

رهبر ایران با به هم زدن جلسات موفق نیستم

Image copyrightKHAMENEI.IR
Image captionرهبر ایران در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین تهران
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران گفته است که با به راه انداختن هیاهو و جنجال در مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی مخالف است.
آقای خامنه‌ای امروز دوشنبه سوم خرداد در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه پاسداران گفت که ممکن است به هم زدن مجالس از سوی جوان‌های "صالح و مومن" صورت بگیرد، اما تاکید کرد که از قدیم با این کار موافق نبوده چون معتقد است که "هیچ فایده‌ای ندارد".
او از "جوانان مومن و انقلابی" خواست که هوشیار باشند چون "گاهی برخی افراد از روی اغراض، این کارهای نادرست را انجام می‌دهند و سپس به گونه‌ای وانمود می‌کنند که کار عناصر حزب‌اللهی و مومن است".
لغو یا مختل کردن سخنرانی‌ منتقدان و مخالفان سیاست‌های حکومت ایران از سوی گروه‌هایی که غالبا با عنوان گروه‌های فشار یا لباس‌شخصی‌ها شناخته می‌شوند، همواره و در دوره‌های مختلف جمهوری اسلامی انتقادات فراوانی به دنبال داشته است.
منتقدان این کار را قانون‌شکنی می‌دانند و می‌گویند که این افراد و گروه‌ها نمی‌توانند به صورت "خودسر" و بدون مجوز مقام‌های بانفوذ در حکومت اقدامات خود را عملی کنند.
ایجاد اختلال در سخنرانی‌ها تنها به مخالفان حکومت محدود نمی‌شود و در مواردی نمایندگان مجلس یا حتی رئیس جمهورهم با چنین برخوردهایی روبرو شده‌اند.
سخنرانی‌های علی مطهری، نماینده تهران که از جمله به حصر رهبران جنبش سبز اعتراض دارد، بارها لغو یا مختل شده و در مواردی به ضرب و جرح او منجر شده است.
پیش از انتخابات اخیر مجلس در ایران هم بارها جلسات سخنرانی چهره‌های اصلاح‌طلب به دلیل اعتراض افراد و گروه‌های طرفدار حکومت لغو شد.
بیشتر بخوانید: انتقاد رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان از برهم خوردن پی‌درپی سخنرانی‌ها

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر