۱۳۹۵ مهر ۱۸, یکشنبه

به چه دلیل روحانیان بزرگ ایران به مسیحیت توهین می کنند

سایت مسیحی محبت نیوز با چاپ مقاله ای تحت عنوان "سخنان کفرآمیز یک آخوند حکومتی در باب قداست عیسی مسیح" ضمن اهانت به مرجع شیعیان و تحریف سخنان وی، ایشان را متهم به کفر گویی کردند.
آیت الله وحید توهین به آیت الله وحید خراسانی
به این مطلب امتیاز دهید
80%20%
جام دینی: سایت مسیحی محبت نیوز با چاپ مقاله ای تحت عنوان "سخنان کفرآمیز یک آخوند حکومتی در باب قداست عیسی مسیح" ضمن اهانت به مرجع شیعیان آیت الله وحید خراسانی و تحریف سخنان وی، ایشان را متهم به کفر گویی نسبت به حضرت عیسی و مادرشان سلام الله علیهما کردند.

این اتهام بی پایه و اساس گرداندگان و نویسنده این مقاله، از بی اطلاعی آنان ازمتن انجیل ناشی شده است چرا که با توجه به تهمت های که در انجیل موجود به پیامبران الهی زده شده است اگر قرآن نبود، قطعا همانند دیگر پیامبران تهمت هایی به حضرت عیسی و مادر گرامیشان زده می شد و این جان کلام آیت الله وحید خراسانی است.

نویسنده مقاله بدون اطلاع ازمحل سخنرانی و درک سخنان آیت الله وحید خراسانی و با سوء برداشتی معنا دار، آورده است:
"آخوند خراسانی در یک سخنرانی با نقل قول آیات زیادی از قرآن به زبان عربی برای مخاطب فارسی زبان خود  ادعا کرد که تنها دلیلی که از عیسی مسیح  به عنوان شخصی مقدس یاد می شود بخاطر قرآن و محمد است".

باید در جواب نویسنده محترم گفت:
اولاً خطاب معظم له به جمع طلاب علوم دینی در درس خارج فقه ایشان است و حاضرین در این سطح تا حدود زیادی تسلط به آیات، روایات و زبان عربی دارند که در این درس حاضر می شوند.
ثانیاً  با توجه به تهمت هایی که در انجیل موجود به پیامبران الهی زده شده است،جان کلام آیت الله وحید این است؛ اگر آیات محکم قرآن در باب طهارت و پاکدامنی حضرت مریم و عیسی علیهماالسلام نبود، معلوم نبود که چه تهمت هایی به او زده می شد، هر چند این پیامبر الهی از تهمت هایی نویسندگان انجیل موجود در امان نمانده است.

به طور مثال به بعضی از نسبت هاي ضداخلاقي، تهمت ها و افتراهای ناروایی که به پیامبران و حضرت عیسی (ع) زده می شود، اشاره می شود:
حضرت لوط توسط دخترانش با شراب مست مي شود و در نتيجه با دختران خود همبستر مي شود تا از لوط نسلي بيادگار بماند.[1]
حضرت سليمان بخاطر تمايل زنانش به بت پرستي، دستور ساخت و ساز بتخانه هاي متعدد را صادر مي كند.[2]
به حضرت عيسي نسبت داده اند كه وي در اثر معجزه اي در يك مراسم عروسي شرابي بسيار مست كننده تهيه مي كند[3]در حاليكه شراب در كتاب مقدس تحريم گرديده است.[4] و نيز اين نسبت كه وي پاهايش را با اشك زن خاطئه شستشو و با موهاي او خشك مي كرده است.[5] و نمونه هاي شرم آور ديگر كه حكايت از تحريف خطرناك در كتاب مقدس دارد.

نویسنده به تحریف انجیل در کلام آیت الله وحید خراسانی نیز اشاره ای داشت و نوشت: " خراسانی پیش از این نیز کتاب مقدس را تحریف شده و غلط خوانده بود و گفته بود که این کتاب کلام خدا نیست !"

اینکه انجیل کنونی تماما کلام خدا نیست با توجه به تناقضاتی که وجود دارد امری واضح و بدیهی است و این امر از باب تاریخی قابل اثبات است.
شواهد تاریخی قابل استناد: از ميان اناجيل موجود تنها انجيل متي قديمي ترين انجيل تدوين شده است كه تاريخ تدوين آن ميان سال 38 ميلادي تا 60 ميلادي دور مي زند.[ جيميز هاكس، قاموس كتاب مقدس، چاپ دوم، كتابخانه طهودي، 1349،782] براساس اينكه زبان اصلي فلسطين و اطراف آن عبري بوده بايد انجيل متي هم به زبان عبري نوشته شده باشد امّا عجيب اين است كه انجيل به زبان يوناني تدوين شده است. سئوالی که مطرح می باشد این است؛ اگر انجيل متي ترجمه يوناني از زبان عبري است نسخه اصلي زبان عبري آن كجا است؟ آيا ترجمه دقيق است يا نه؟ مطابق با اصل نسخه است يا نه؟.[ الميزان، ج 3/522] همه اين پرسشها پاسخ منطقي و اطمينان بخشي ندارد. زيرا كه نسخه اصلي عبري متي در دسترس نبوده است. از همين جا است كه اصالت و وثاقت انجيل متي زير سئوال مي رود هيچ استناد علمي و منطقي وجود ندارد. كه انجيل متي يوناني زبان دقيقاً همان انجيلي عبري واصل باشد. در حالي كه بر ساير اناجيل اعتماد و استنادشان به انجيل متي ختم مي شود. انجيل لوقا توسط شخصي تدوين شده است كه هرگز مسيح را نديده و او هم تعاليم مسيحيت را از پولسی كه از حواريون مسيح نبود بلكه بعد از حادثه تصليب به مسيح گرويده است، پذیرفت.انجيل مرقس نيز توسط يكي از شاگردان پطرس نوشته شده است. مرقس در تدوين انجيل خود از پطرس و انجيل متي متأثر بوده است. انجيل يوحنا آخرين انجيل تدوين شده است كه زمان تدوين آن قريب سال 100 ميلاد مي باشد. يعني 30 سال پس از مرگ پولس. يوحناي تدوين كننده انجيل همان يوحناي حواري نيست گرچه مسيحيان بر اين عقيده اند امّا شخصي ديگري كه معروف به يوحناي شيخ بوده است، چنين انجيلي را تدوين كرده است.[ جيميز هاكس، قاموس كتاب مقدس، چاپ دوم، كتابخانه طهودي، 1349،964ـ965] و اين انجيل مملو از مطالب غلوآميز و از جمله الوهيت حضرت مسيح است.

بنابراين اولاً نسبت اين اناجيل به نويسندگان واقعي شان در حد حدس و گمان است.
ثانياً در قرنهاي نخست ميلادي تا حدودي، صد تا انجيل موجود بوده است. و از ميان آن همه اناجيل تنها چهار انجيل مورد قبول كليسا واقع شده است. انجيل برنابا به علّت اينكه سخن از بشارت بعثت حضرت محمد در آن است. و نيز فداء، تصليب تثليث و الوهيت و فرزندي مسيح نسبت به خداوند را مردود شمرده است، توسط كليسا كنار گذاشته شده است، براساس نقل تفسير المنار از پروفسور أكهارن آلماني «مسيحيها در قرن دوّم سه تا چهاربار اناجيل را تغيير و تبديل داده اند. فرقه «ابيونيه» تنها به انجيل متي كه نسخه وقت آن با نسخه فعلي آن كاملاً متفاوت است، اعتقاد داشته است. و فرقه ديگري بنام «مارسيونيه» تنها به انجيل لوقا اعتماد داشته است كه نسخه آن در همان زمان غير از نسخه موجود فعلي بوده است.

 بنابراين براساس شواهد تاريخي، براي انسان منصف و حق طلب وثاقت و اصالت اناجيل اربعه مورد ترديد و ابهام قرار دارد و لذا کتاب مقدس به شدت مورد دستبرد منحرفین و دنیاپرستان واقع شده است

نتيجه و جمع بندي: اعتبار كتاب مقدس اعم از عهد عتيق و جديد از نظر عقلي و نقلي و نيز شواهد تاريخي و علمي مخدوش است به همين جهت نويسندگان آزاد انديش در وجود عيسي و موسي ترديدها كرده اند.

 بنابراين وجود تحريف در كتاب مقدس غير قابل كتمان و انكار است. به حكم عقل ونقل و شواهد تاريخي كتاب مقدس به شدت مورد دستبرد منحرفين و دنياپرستان واقع شده است. پس گزاره هاي خود ستيز و متناقض در كتاب مقدس ناشي از تمايلات ضد الهي افراد منحرف است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر