۱۳۹۵ مرداد ۲۷, چهارشنبه

قاضی از دو شنا گرد آمریکایی خواست خاک برزیل را ترک نکنند


Image copyright
Image captionرایان لوچت دارنده ۱۲ مدال المپیک است و امسال هم موفق شد در ریو در رشته ۴x۲۰۰ متر آزاد مدال طلا بگیرد

یک قاضی برزیلی به دو شناگر آمریکایی دستور داده برای ادامه تحقیقات قضایی فعلا در خاک برزیل بمانند.
روز چهارشنبه (۱۷ اوت - ۲۷ مرداد) قاضی دادگاهی در برزیل با صدور حکمی از رایان لوچت و جیمی فایگن، دو شناگر طلایی تیم آمریکا خواست برای ادامه تحقیقات در مورد سرقت از آنها در خاک برزیل بمانند.
پلیس برزیل می‌گوید اظهارات این دو ورزشکار و دو شناگر دیگر تیم آمریکا در مورد چگونگی و محل وقوع سرقت متناقض است و همزمان با ویدئوهایی که از دوربین‌های شهری به دست آمده همخوانی ندارد.
درخواست ماندن در خاک برزیل در حالی امروز صادر شد که رایان لوچت به آمریکا بازگشته و تصاویری هم از رسیدنش به خاک آمریکا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.
رایان لوچت یکی از موفق‌ترین شناگران جهان است. او دارنده ۱۲ مدال المپیک است و امسال هم موفق شد در ریو در رشته ۴x۲۰۰ متر آزاد مدال طلا بگیرد.
جیمی فایگن، دیگر شناگر تیم ملی آمریکا امروز به نشریه سن آنتونیو اکسپرس خبر داده که او هنوز در خاک برزیل است.
آقای فایگن هم امسال در رشته ۴x۱۰۰ متر آزاد مدال طلا گرفت.
گزارش‌ها و اظهارات منتشر شده در مورد چگونگی سرقت از این ورزشکاران از ابتدا هم تا حدودی مبهم بود.

Image copyrightAP
Image captionجیمز فایگن (راست) برنده مدال طلای ۴x۱۰۰ متر آزاد گفته او هنوز در خاک برزیل است

در حالی که رایان لوچت ابتدا به شبکه خبری ان.بی.سی. آمریکا از این سرقت گفت، مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک کمی بعد آن را "کاملا بی‌اساس" خواند.
رایان لوچت به پلیس گفته بود روز شنبه گذشته در حالی که او، جیمی فایگن و دو شناگر دیگر آمریکایی در حال بازگشت از یک میهمانی در کمپ تیم فرانسه بودند، تاکسی آنها از سوی مردانی که چون ماموران پلیس به نظر می‌رسیدند متوقف می‌شود و سپس یکی از این افراد با گذاشتن اسلحه بر پیشانی لوچت، از او می‌خواهد که جیب‌هایش را خالی کند.
اما پلیس برزیل می‌گوید شواهدی که بر وقوع این جیب‌بری دلالت کنند پیدا نکرده و همزمان در اظهارات شناگران آمریکایی تناقض دیده می‌شود.
در حالی که لوچت و فایگن به پلیس گفته بودند آنها و دو شناگر دیگر همراهشان حدود ساعت ۴ صبح به دهکده المپیک بازگشته‌اند، پلیس می‌گوید تصاویر دوربین‌های شهری نشان می‌دهد آنها حدود ساعت ۷ صبح به دهکده المپیک برگشتند.
پلیس همچنین می‌گوید نتوانسته از راننده تاکسی که شناگران آمریکایی را آن شب به مقصد رسانده ردی پیدا کند.
در همین حال، پلیس می‌گوید اظهارات لوچت و فایگن در مورد تعداد جیب‌برها هم یکسان نیست.
بازرسان این پرونده بازرسی از محل اقامت این شناگران را درخواست کرده‌اند و گفته‌اند می‌خواهند تلفن همراه جیمی فایگن را هم بررسی کنند.
کمیته المپیک آمریکا هم تایید کرده است که پلیس برزیل پاسپورت‌های این دو شناگر را طلب کرده و خواسته که رایان لوچت و جیمی فایگن برای تحقیقات بیشتر به پلیس مراجعه کنند.
با وجود این کمیته المپیک آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای گفته: "تیم شنای آمریکا بعد از اتمام رقابت‌هایش از دهکده المپیک ریو خارج شده و به همین دلیل این کمیته قادر نخواهد بود که شناگران احضار شده را فرابخواند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر