۱۳۹۵ مرداد ۲۸, پنجشنبه

جنایت روسیه و ایران در سوریه امروز


Image copyrightGETTY

روسیه اعلام کرده که آماده است تا آتش‌بسی ۴۸ ساعته را در حلب بپذیرد. موضع روسیه پیشتر این بود که تنها می‌توان به توافق برای آتش‌بسی سه ساعته رسید.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که از نظر این کشور می‌توان هفته آینده آتش‌بسی دو روزه در حلب برقرار کرد که کاروان‌ کمک‌های انسان‌دوستانه بتوانند به محاصره‌شدگان مایحتاج غذایی و دارویی برسانند.
روسیه و دیگر نیروهای مدافع بشار اسد حدود دو ماه است که تلاش دارند با بستن آخرین مسیر تدارکاتی گروه‌های شورشی مخالف و گروه‌های اسلام‌گرای افراطی، از طریق محاصره کامل حلب این شهر مهم سوریه را در کنترل بگیرند.
امروز، پنجشنبه ۱۸ اوت، بمب‌افکن‌های روسیه برای سومین روز متوالی از پایگاهی در ایران برای پرواز به سوریه استفاده کردند تا مواضع به گفته آنان داعش را هدف بگیرند.
روسیه پیش از این هم گفته بود که آماده است مسیرهایی را برای رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق محاصره‌شده باز کند. اما امروز استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت که در یک ماه اخیر حتی یک کاروان کمکی به شهرهای تحت محاصره در سوریه نرسیده است.
آقای دی میستورا با لحن تندی از طرف‌های درگیر انتقاد کرده و جلسات هفتگی برای مذاکره درباره کمک‌های بشردوستانه را بی فایده دانسته بود.
اما پس از اعلام حمایت روسیه از آتش‌بس ۴۸ ساعته آقای دی‌میستورا از این موضع استقبال کرده و گفته آماده است برای روشن شدن جزئیات عملیاتی وارد مذاکره شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر