۱۳۹۵ مرداد ۲۹, جمعه

حمله آمریکا ها به داعش در سوریه


Image copyrightGETTY
Image captionعکس آرشیوی از یک هواپیمای نظامی ائتلاف ضدداعش

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که امروز، جمعه ۱۹ اوت، پس از حمله هواپیماهای ارتش سوریه به مواضع نیروهای کرد در حسکه، شمال سوریه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به منطقه اعزام شدند تا از نیروهای ویژه آمریکایی همراه یگان‌های مدافع خلق حفاظت کنند.
امروز برای دومین روز متوالی هواپیماهای ارتش سوریه به مواضع کردها حمله کردند. در پی این حملات ده‌ها نفر، از جمله غیرنظامیان کشته شده، و بسیاری مناطق تحت کنترل نیروهای کرد را تخلیه کرده‌اند. حمله هوایی نیروهای سوری به مواضع کردها پیش از این بی‌سابقه بود.
جف دیویس، سخنگوی پنتاگون، گفته است چنین نوع حمله‌ای از طرف نیروهای سوری به یگان‌های مدافع خلق دیده نشده بود. به گفته او اعزام امروز جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش هم احتمالا اولین موردی است که نیروهای ائتلاف آمریکا در برابر نیروهای سوریه قرار می‌گیرند.
جنگ داخلی سوریه در روزهای اخیر صحنه تحولات عمده و پیچیده‌ای بوده و از جمله ایران به بمب‌افکن‌های روسیه اجازه داده برای حمله به اهدافشان در سوریه از پایگاهی در همدان استفاده کنند. هواپیماهای سوریه هم از دیروز حمله به مواضع نیروهای کرد را آغاز کرده‌اند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به نیروهای سوری توصیه کرد که از حمله به مناطقی که نیروهای ائتلاف و یا متحدان آنها در آن موضع گرفته‌اند خودداری کنند. او افزود که جنگنده‌های ائتلاف از این پس گشت‌های امنیتی اضافی در منطقه خواهند داشت.
بنا به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا جنگنده‌های ائتلاف وقتی به منطقه تحت حمله هواپیماهای سوریه رسیدند که سوخوهای ارتش سوریه دیگر از منطقه رفته بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر