۱۳۹۵ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

روحانی اگر آمریکا با حسن نیت برجام را اجرا می کرد در موضوعات دیگر هم مذاکره می کردیم

Image copyrightPRESIDEN.IR
Image captionحسن روحانی آخرین سال از دوره چهار ساله ریاست جمهوری اش را آغاز کرد
حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته است که "اگر آمریکا با حسن نیت و دقیق برجام را اجرا می کرد چه بسا ما به آنها اعتماد می کردیم و حاضر بودیم در موضوع دیگر هم با آنها مذاکره کنیم".
آقای روحانی شامگاه دوازهم مرداد به وقت ایران در آغاز آخرین سال از دوره چهارساله ریاست جمهوری‌اش در یک گفت‌وگوی مستقیم که از رادیو و تلویزیون رسمی ایران پخش می شد شرکت کرد.
او گفت که آمریکا به تعهداتش در برجام بخوبی عمل نکرد و "از فرصت همکاری در سایر زمینه ها بهره نبرد".
رئیس جمهور ایران در این گفت و گو با دفاع مجدد از توافق جامع اتمی با گروه ۱+۵ گفت "برجام در بعضی از زمینه‌ها مثل صادرات نفت خیلی خوب اجرا شد و در بعضی بخش ها مثل حضور بانک‌های بزرگ کند پیش می رود".
به گفته رئیس جمهور ایران "افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت در مدت کوتاه پس از برجام شگفتی ناظران جهان را برانگیخت".
کاربران شبکه های اجتماعی می گویند پیش از آغاز گفت و گو با آقای روحانی، شبکه اول تلویزیون رسمی ایران نماهنگی از این شبکه در مخالفت با برجام پخش کرد که مضمون شعر آن دعوت به پاره کردن این توافق و به آتش کشیدن آن بود.
آقای روحانی گفت که این توافق سایه جنگ را از سر ایران دور کرد و ایران توانست با حصول آن حقوق خود را از گروه ۱+۵ بازپس بگیرد.
رئیس جمهور ایران در این گفت و گو تک نرخی شدن نرخ تورم را از مهمترین دستاوردهای دولتش خواند و گفت نسبت به رشد ۵ درصدی برای اقتصاد تا پایان سال جاری خورشیدی خوشبین است.
او درباره موضوع فیش های حقوقی گفت "کسانی که حقوق نامتعارف داشته‌اند یک درصد مدیران ما نمی‌شوند" و "هر جا احساس کنیم پرداخت ها از بیت المال غیر قانونی یا حاصل سوء استفاده بوده، قاطعانه باز خواهیم گرداند و تخلفات را پیگیری می کنیم."
رئیس جمهور ضمن تمجید از نقش شبکه‌های اجتماعی در موضوع فیش های حقوقی گفت "پیشتر بعضی معتقد بودند این شبکه‌ها را باید بست".
آقای روحانی آخرین سال از دوره چهار ساله ریاست جمهوری اش را در شرایطی آغاز می کند که حدود ۱۰ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر