۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

رئیس سیا در مبارزه با داعش تماسی با ایران نداریم

Image copyrightGETTY
جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از نقش ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده است.
آقای برنان در بخشی از گفتگوی خود با شبکه خبری العربیه گفت که این سازمان با ایران هیچ ارتباطی ندارد و در زمینه نبرد با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در تماس با ایران نیست.
او از ایران خواست تا از حمایت خود از نیروهای مسلح شیعه دست بردارد و افرود: "نگرانی من از فعالیتهای ایران و حمایت این کشور از سازمانهای تروریستی است."
وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش سالانه خود ایران را در صدر "کشورهای حامی تروریسم" قرار داده و گفته است دولت این کشور به شیوه‌های گوناگون، از جمله حمایت مالی، آموزش و رساندن تجهیزات به گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف جهان کمک کرده است.
وزارت خارجه آمریکا به ویژه به حمایت ایران از حزب الله لبنان پرداخته و این گروه را "تهدیدی جدی برای ثبات لبنان و منطقه" دانسته است.
آقای برنان در این رابطه به ویژه بر نقش نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت که "من از حمایت ایران از فعالیتهای و گروههای تروریستی به ویژه سپاه قدس و فعالیتهای این نیرو در عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه نگرانم."
رئیس سیا درباره تعاملات اخیر آمریکا و دولتهای غربی با ایران از جمله در زمینه توافق‌نامه هسته‌ای گفت که ایران برای قانع کردن جامعه جهانی در تلاشش برای مبارزه با تروریسم هنوز راه درازی در پیش دارد.
آمریکا بیش از ٣٠ سال است که ایران در فهرست کشورهای تروریستی قرار داده است. ایران این اتهام را رد کرده و می‌گوید حامی گروه‌های "مقاومت" است. ایران با اشاره به نمونه‌هایی در سیاست خارجی آمریکا، به ویژه درباره اسرائیل و فلسطین، متقابلا آمریکا را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند و می‌گوید اتهامات آمریکا سیاسی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر