۱۳۹۵ خرداد ۱۵, شنبه

عکسهای بسیاری جالب والیبال ایران به المپیک رسید


تیم ملی والیبال ایران با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل تیم لهستان توانست به المپیک ریودوژانیرو راه پیدا کند. این اولین باری است که تیم والیبال ایران به المپیک می‌رود.
ایران ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ و ست دوم را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ برد.
در ست سوم دو تیم شانه به شانه جلو رفتند تا آن که لهستان توانست ایران را در امتیاز ۲۰ متوقف کند و این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ ببرد.
Image copyrightTASNIM
دو تیم در ست چهارم هم به شکل نفس‌گیری نزدیک به هم پیش رفتند، اما در نهایت ایران با نتیجه ۳۴ بر ۳۲ ست چهارم را برد و با پیروزی مقابل لهستان، به المپیک ریو راه یافت. لهستان پیش از این بازی حضور خود در المپیک را قطعی کرده بود.
در این مسابقه شهرام محمودی با کسب ۲۴ امتیاز، امتیاز‌آورترین بازیکن ایران بود. میلاد عبادی‌پور هم ۱۲ امتیاز دیگر برای ایران به دست آورد. برای تیم لهستان هم داوید کونارسکی ۲۹ امتیاز کسب کرد.
ایران به این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و در رتبه دوم جدول قرار گرفت. در حال حاضر فرانسه با ۱۵ امتیاز صدرنشین است و لهستان با ۱۲ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز صعود تیم ملی والیبال این کشور به المپیک ریو را در شبکه اجتماعی توییتر تبریک گفت.
Image copyright
در دیگر بازی این گروه نیز استرالیا موفق شد با نتیجه‌ سه بر یک چین را شکست دهد و جای این تیم را در رده چهارم جدول رده‌بندی بگیرد. استرالیا این بازی را در ست‌های اول، دوم و چهارم با نتایج ۲۳ – ۲۵ ، ۲۲ – ۲۵ و ۲۴ – ۲۶ به نفع خود به پایان رساند.
چین هم ست سوم را ۲۰ – ۲۵ برد. به این ترتیب استرالیا بخت این را دارد که به عنوان بهترین تیم آسیا راهی المپیک برزیل شود.
والیبال ایران در چند سال اخیر رشد خیره‌کننده‌ای داشته و از جمله دو سال پیش توانست در لیگ جهانی پس از آمریکا، برزیل و ایتالیا، به مقام چهارم جهان برسد.
ایران در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ کار خود را پیروزی ۳ بر صفر مقابل استرالیا آغاز کرد.
پس از آن کانادا را هم ۳ بر ۲ برد. تنها باخت ایران تاکنون در این مسابقات مقابل فرانسه بود، که ایران هر سه ست را واگذار کرد.
ایران در بازی‌های بعدیش ژاپن و چین را به ترتیب با نتایج ۳ بر ۱ و ۳ بر ۲ شکست داد.
در آخرین بازی‌های این گروه فردا ایران با ونزوئلا، کاناد با چین، استرالیا با لهستان و فرانسه با ژاپن بازی می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر