۱۳۹۵ خرداد ۲۴, دوشنبه

یک سرباز پلیس ایران و ۵ عضو جیش العدل در درگیری در سیستان و بلوچستان کشته شدند

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس ایران، از درگیری ماموران پلیس با اعضای جیش العدل در منطقه خاش در سیستان و بلوچستان خبر داده است.
به گفته سخنگوی پلیس در درگیری امروز ۲۴ خرداد (۱۳ ژوئن) ۵ نفر از اعضای جیش‌العدل و یک سرباز پلیس کشته شده‌اند. در زمان انتشار توضیح پلیس درباره جزئیات درگیری که مقارن ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی بوده، درگیری کماکان ادامه داشته است.
حسین رحیمی فرمانده پلیس سیستان و بلوچستان گفته است که دو نفر از اعضای گروه جیش العدل که امروز در درگیری ها حاضر بودند، موفق به فرار از دست پلیس شده اند.
بر اساس گفته های پلیس، از اعضای جیش العدل که "قصد اقدام تروریستی و خرابکارانه در داخل خاک کشور" را داشتند "مقادیر معتنابهی سلاح و مواد منفجره کشف" شده است.
گروه جیش‌العدل در سال‌های گذشته و در موارد متعدد، درگیری‌هایی مسلحانه با نیروهای نظامی و امنیتی ایران در سیستان و بلوچستان داشته و مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی جنوب شرق ایران را هم بر عهده گرفته است.
استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطق توسعه‌ نیافته ایران است و شاخص‌های مختلف آن، چون متوسط درآمد و سطح سواد، نسبت به اغلب استان‌های دیگر وضعیت نامناسبی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر