۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

کار ساخت فرهنگی بامیان آغاز شد

Image copyrightBAMIYANCULTURALCENTRE.ORG
کار ساخت مرکز فرهنگی بامیان در مرکز افغانستان با حمایت مالی کره جنوبی و هماهنگی سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) آغاز شد.
این مرکز که در واقع یک مجتمع چندمنظوره بوده که به گفته عبدالرحمان احمدی سخنگوی والی بامیان، هدف اساسی آن کمک به حفظ آثار تاریخی بامیان، اطلاع‌رسانی در مورد این آثار و اهمیت تاریخی و فرهنگی آن و همچنین آموزش‌های فرهنگی است.
آقای احمدی گفت که سنگ بنای این مرکز روز یکشنبه (۲۳ جوزا/خرداد) با حضور سعادت نادری، وزیر شهرسازی افغانستان، سفیر کره جنوبی و رئیس دفتر یونسکو در افغانستان گذاشته شد.
او افزود که هزینه ساخت این مرکز را کره جنوبی می‌پردازد و برنامه‌ریزی و هماهنگی آن از سوی دفتر یونسکو صورت می‌گیرد.
Image copyrightMUDA
Image captionکلنگ مرکز فرهنگی بامیان با حضور وزیر شهرسازی افغانستان، سفیر کره جنوبی، نماینده یونسکو و والی فعلی و پیشین بامیان به زمین زده شد
سخنگوی والی بامیان گفت که این مرکز دارای یک موزیم (موزه)، تالاری برای برگزاری نمایشگاه‌ها، تالاری کنفرانس‌ها و مرکز آموزشی خواهد بود.
طراحی ساختمان این مرکز از سوی یونسکو به رقابت گذاشته شد و زمستان گذشته طرح یک تیم مهندسان آرژانتینی از بین ۱۰۷۰ طرح از ۱۱۸ کشور برگزیده شد.
عبدالرحمان احمدی گفت که این مرکز برفراز تپه‌ای رو به روی پیکره ویران شده بودا در مرکز شهر بامیان ساخته می‌شود که چشم‌انداز خوبی به منظره آثار تاریخی بامیان دارد.
کار ساخت این مرکز که به گفته آقای احمدی بزگ‌ترین مرکز فرهنگی در افغانستان خواهد بود، ۱۸ ماه کاری را در بر خواهد گرفت.
Image copyrightBAMIYANCULTURALCENTRE.ORG
Image captionاین مرکز رو به روی پیکره ویران شده بودا ساخته می شود
Image copyrightBAMIYANCULTURALCENTRE.ORG
Image captionاین مرکز شامل بخشهای مختلفی، از جمله موزه، چند تالار و مرکز آموزشی خواهد بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر