۱۳۹۵ خرداد ۲۴, دوشنبه

سپاه پاسداران خون خوار ایران عالم کرد پنج عضو پژاک را کشته ایم

Image copyright
سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که پنج نفر از اعضای گروه پژاک را در شمال غربی ایران کشته است.
بر اساس آنچه در اطلاعیه نیروی زمینی سپاه پاسداران آمده٬ این پنج نفر به تلافی کشته شدن سه نفر از اعضای سپاه به قتل رسیده‌اند.
سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه گفته است که یکی از کشته شدگان، "فرمانده منطقه‌ای پژاک" در شمال غرب ایران بوده است.
سپاه ایران می‌گوید که در یک عملیات اطلاعاتی در منطقه سردشت نیروهای پژاک را شناسایی کرده و برای آنان دام گذاشته است.
به گفته سپاه٬ اعضای کشته شده پژاک عامل قتل یک مهندس طرح‌های سازندگی سپاه در منطقه مرزی سردشت و دو بسیجی بومی در اردیبهشت ماه گذشته بوده‌اند.
در این اطلاعیه همچنین گفته شده که ‌"مقدار قابل توجهی" سلاح و مدارک از این "تیم" پژاک به دست نیروهای نظامی ایران افتاده است.
اطلاعیه سپاه امروز٬ ۲۴ خرداد٬ منتشر شده، اما مشخص نیست که این ماجرا کی اتفاق افتاده است.
در ماه‌های گذشته چند درگیری میان نیروهای سپاه و پژاک گزارش شده است.
از پژاک یا حزب حیات آزاد کردستان٬ به عنوان شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) یاد می‌شود، اما اعضای این گروه می‌گویند که با پ‌ک‌ک ارتباط ساختاری ندارند.
بیشتر بخوانید: شاخه نظامی پژاک می‌گوید که ۱۲ سپاهی را به تلافی اعدام سیروان نژاوی کشته‌ است
گروه پژاک شهریور سال ۱۳۹۰ به طور یک‌جانبه اعلام آتش‌بسکرد، اما سپاه پاسداران در همان مقطع این آتش‌بس را به خاطر مبهم بودن رد کرد و گفت نیروهای پژاک باید به طور کامل از ایران بیرون بروند.
آن زمان منابعی اعلام کردند که بعضی از مسئولان اقلیم کردستان میانجی شده‌اند و به این ترتیب پژاک موافقت کرده که از خاک ایران خارج شود و در مقابل ایران اعدام‌ اعضای پژاک را متوقف کند.
سامان رسول‌پور٬ روزنامه‌نگاری که مسائل کردها را دنبال می‌کند٬ به بی‌بی‌سی گفت که درگیری میان دو طرف و اعدام‌ها برای حدود یک سال متوقف شده بود که نشان می‌داد احتمالا این آتش‌بس غیررسمی واقعیت داشته است، اما بعد از مدتی دوباره درگیری‌های زمینی میان دو طرف از یک سو و اعدام فعالان سیاسی کرد شدت گرفت و عملا در حال حاضر آتش‌بسی وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر