۱۳۹۵ خرداد ۲۲, شنبه

استفاده از ۳۶۰ کالاهای خارجی در ایران ممنوع شد

Image copyrightTASNIM
Image captionعبدالرضا رحمانی فضلی معاون وزارت کشور، استانداران و ذیحسابان را مسئول حسن اجرای بخشنامه جدید خوانده است
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران بخشنامه‌ مصوب هیئت دولت ایران در ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی را به معاونان وزارت کشور و استانداران ابلاغ کرده و خواستار "اجرای دقیقا فرمان" رهبر ایران در این مورد شده است.
آیت الله خامنه ای در شهریور سال ۱۳۹۱ خطاب به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت و اعضای کابینه او گفته بود "اصلا ممنوع کنید و بگوئید هیچ کس حق ندارد در این وزارتخانه جنس خارجی مصرف کند".
هیئت دولت ایران در بهمن سال ۱۳۹۳ و مرداد ۹۴ در دو مصوبه مستقل، بر اساس گفته های رهبر ایران خرید بیش از ۳۶۰ نوع کالای خارجی که دارای مشابه داخلی است را ممنوع کرد.
آقای رحمانی فضلی امروز ۲۲ خرداد (۱۱ ژوئن) در نامه خود، معاون وزارت کشور، استانداران و ذیحسابان را مسئول حسن اجرای این بخشنامه خوانده است.
بر اساس بخشنامه امروز وزیر کشور ایران، بخش های مالی در وزارت کشور و استانداری ها موظفند از پرداخت اعتبار بابت خرید کالاهای ممنوع شده، خودداری کنند.
رهبر ایران اخیرا استفاده از کالاهای ایرانی به جای خرید محصولات خارجی را بخشی از سیاست "اقتصاد مقاومتی" توصیف کرده است.
آیت‌الله خامنه‌ای در چند سخنرانی خطاب به "دستگاه های دولتی، مردم و همه‌ کسانی که علاقه‌مند به ایران و آینده‌ آن هستند" گفته "باید کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد، استفاده نکنند."
محمدحسین فلاح‌زاده، عضو دفتر استفتائات رهبر ایران درباره این اظهارات و در پاسخ به سئوال یکی از مخاطبان سایت رسمی آیت‌الله خامنه ای که پرسیده این گفته رهبر ایران به معنی حرمت خرید کالاهای خارجی است گفته "نمی‌توانیم بگوییم که این فتوای شرعی است و اگر کسی یک مورد کالای خارجی خریده و بخواهد استفاده کند، او مرتکب کار حرام و گناه شده است، اما از طرف دیگر هم نمی‌توانیم این سخنان را یک توصیه‌ ساده تلقی کنیم."
آقای فلاح زاده می گوید رهبر ایران در اظهارات "تعبیر 'باید' داشتند اما 'باید' به معنای حرمت فقهی نیست."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر