۱۳۹۵ آذر ۲۲, دوشنبه

چندین عکس دیده نشده از وضعیت خراب مردم ایران

خبرگزاری دانشجویان ایران از بعضی از مدرسه‌های ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد٬ گزارش تصویری منتشر کرده و به نقل از مقام‌های محلی آنجا گفته که در بعضی از مدرسه‌ها حتی سرویس بهداشتی وجود ندارد.

مدرسه‌های محرومImage copyrightISNA

استان کهگیلویه و بویراحمد از جنوب غرب ایران و از فقیرترین مناطق کشور است. این استان همچنین از نظر درصد بالای بیکاری٬ چهارمین استان کشور است و سطح سواد در آن از متوسط کشور پایین‌تر است.

مدرسه‌های محرومImage copyrightISNA

محمدکاظم نظری٬ فرماندار شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد٬ به همراه مقام‌های محلی از چند مدرسه در اطراف یاسوج٬ مرکز این استان بازدید کرده درباره نداشتن وسایل گرمایشی٬ آب‌خور و سرویس بهداشتی گفته است: "این‌که بگویم 'وضعیت خوب نیست یا اسفناک است' به تنهایی عمق فاجعه را توصیف نمی‌کند بلکه باید از نزدیک این موارد دیده و لمس شود."

مدرسه‌های محرومImage copyrightISNA

به گفته مقام‌های محلی کهگیلویه و بویراحمد تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل در منطقه مادوان حدود ۳۶۰ نفر هستند که "در فضای مسکونی غیراستاندارد" تحصیل می‌کنند و امکانات اولیه هم ندارند.
در هفته‌های گذشته با رسیدن فصل سرما خبرگزاری‌های مختلف گزارش‌های متفاوتی از مدرسه‌های فقیر در سراسر ایران منتشر کرده‌اند.

مدرسه‌های محرومImage copyrightROODBAREMA

مدرسه روستای کلچات در جنوب کرمان فقط چند نیمکت دارد. اولین‌بار عکس این مدرسه را سایت محلی رودبار ما منتشر کرد. درصد بی‌سوادی در کرمان از متوسط کشور یعنی ۸۳ درصد پایین‌تر است. این استان در جدول میزان باسوادی ایران در ردیف ۲۲ است.

مدرسه‌های محرومImage copyrightTASNIM
مدرسه‌های محرومImage copyrightTASNIM

خبرگزاری تسنیم آذرماه امسال گزارشی تصویری از مدرسه‌های کپری استان سیستان و بلوچستان تهیه کرد. این استان ۱۸ هزار کلاس درس دارد که یک سوم آن‌ها فرسوده است. بیشترین درصد بی‌سوادی در استان سیستان و بلوچستان ثبت شده و از بین ۳۱ استان آخرین است.

مدرسه‌های محرومImage copyrightBARAKATFOUNDATION

بنیاد برکت وابسته به 'ستاد اجرایی فرمان امام' می‌گوید از سال‌ها پیش طرح ساخت هزار مدرسه را شروع کرده و تا کنون ۷۰۰ مدرسه در نقاط فقیر ایران ساخته است.

مدرسه‌های محرومImage copyrightMEHR
مدرسه‌های محرومImage copyrightMEHR

روستای وراینه در همدان ۲۵۰ دانش‌آموز دارد اما سیستم گرمایشی آن قطع است. این یکی از ده‌ها مدرسه ایران است که دانش‌آموزان آن در زمستان از سرما رنج می‌برند. در یکی از روستاهای ازنا در لرستان به دانش‌آموزان گفته شده است که با خود نفت به مدرسه ببرند. گرمایش غیراستاندارد حوادث مرگباری در ایران به دنبال داشته است که مشهورترین آن سوختن دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر