۱۳۹۵ آذر ۱۹, جمعه

وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی در زندان اوین بخاطر چه گناهی +عکس

zendan
به گزارش«محبت‌نیوز» غذای سهمیه زندانیان در زندان اوین از درجه کیفیت و بهداشت بسیار پایینی برخوردار است. در وعده‌های غذایی این زندان به جای گوشت همواره از سویا استفاده می‌شود. این رژیم غذایی درحالی است که طبخ غذاها به شیوه نادرست بوده و انتقال غذا نیز غیر بهداشتی انجام می‌شود. بسیاری از زندانیان معتقدند کیفیت و بهداشت پایین غذا تعمدی بوده تا زندانیان به سوی خرید از فروشگاههای زندان سوق داده شوند.
خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با این مقدمه می‌نویسد، «رژیم غذایی در زندان اوین از درجه کیفیت و بهداشت بسیار پایینی برخوردار است».
منابع نزدیک به خانواده زندانیان در زندان اوین می‌گویند؛ غذاها بسیار چرب و با روغن جامد تهیه می‌شود، وضعیت بهداشت آشپز خانه نیز بسیار نامطلوب است. وجود حشرات، سوسک و موش در اماکن طبخ غذا به وفور به چشم میخورد.
به گفته این منابع، پیش‌تر هفته ای دو بار «اندک استخوان مرغی» در وعده نهار دیده می‌شد که طبق معمول در اواخر سال همان هم جای خود را به سویای پخته داده است.
هفت روز هفته، غذاها با سویا تهیه می‌شود که به دلیل طبخ نادرست، بیش از حد بدبو سرو می‌شود. طبخ ناصحیح سویا به مشکلات گوارشی گسترده ای در بین زندانیان منتهی شده است.
وعده شام معمولن سیب زمینی و برای هر نفر یک عدد تخم مرغ است. تخم مرغ‌ها بیش از حد پخته شده و معمولن شکسته اند. این وعده غذایی تا به دست زندانی برسد، امکان جذب میکروب و آلودگی را دارد.
وعده غذایی در شب‌های دیگر، عدسی، لوبیا «همراه با سنگ و بدون پخت کافی» به زندانیان داده می‌شود.
این روند غذایی، زندانیان را مجبور به خرید از فروشگاه یا رستوران زندان می‌کند. فروشگاه‌هایی که برای زندان منفعت مالی دارند.
در ادامه این گزار آمده یکی از بستگان زندانیان در اوین به گزارشگر هرانا گفت: زندانیان جرائم مالی معمولن از رستوران خرید می‌کنند و مشکلی ندارند. اما تعدادی از زندانیان سیاسی، عقیدتی و زندانیانی که برای بدهی های اندک مثل مهریه حبس را تحمل می کنند، مجبورند از غذای خود زندان استفاده کنند.
این منبع در پایان پرسید: یک زندانی که بیش از دو سال در زندان است چه منبع درآمدی دارد که از رستوران خرید کند؟ چه چاره ای می ماند جز اینکه از غذاهای غیر بهداشتی زندان استفاده کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر