۱۳۹۵ آذر ۱۵, دوشنبه

اعتراض دانشجویان در حین سخنرانی معصومه ابتکار به در روز دانشجو خبر ساز شد


اعتراض دانشجویان حین سخنرانی معصومه ابتکار به مناسبت روز دانشجو
اعتراض دانشجویان حین سخنرانی معصومه ابتکار به مناسبت روز دانشجو

اعتراض دانشجویان حین سخنرانی معصومه ابتکار به مناسبت روز دانشجو

روز دوشنبه ۱۵ آذر ۹۵ دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نسبت به سخنان وقیح معصومه ابتکار که از شرایط اقتصادی حاکم برجامعه ابراز خرسندی می کرد اعتراض کردند. معصومه ابتکار وزیرمحیط زیست دولت روحانی دربرنامه گرامیداشت روز۱۶ آذر دردانشگاه تربیت مدرس درصحبت هایش نسبت به اقدامات مثبت دولت روحانی شروع به تعریف و تمجید کرد. دانشجویان با شنیدن این سخنان وزیر دولت روحانی به اعتراض پرداختند و نسبت به شرایط نابسامان اقتصادی اعتراض کرده و مانع از ادامه سخنرانی وی شدند.
معصومه ابتکار در دانشگاه تربیت مدرس ناظران بین المللی به دفاع از روحانی پرداخته و خطاب به دانشجویان معترض می گوید که امروز شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است و به حرف من و شما نیست.
جنبش‌های دانشجویی باید تفاوت شرایط را درک کنند، بله امروز مشکلات زیادی داریم ولی خیلی از مطالبات مردم محقق شده است. آیا این فضای آزاد ١۶ آذر در سال ٨٨ هم بود؟ روحانی تا آنجا که توانسته شرایط را تغییر داده و به شعارها و برنامه‌های خود پاییند است، البته ممکن است برخی از برنامه ها به راحتی قابل اجرا نباشد اما روحانی تلاش خود را می‌کند.
امیدواریم که هیچکس بخاطر اظهار نظر و کار سیاسی زندانی نشود و یکی از رویکردها و تلاش های آقای روحانی هم همین بوده است.
دولت یازدهم اقدامات وسیعی در حوزه محیط زیست انجام داده است. کیفیت رودخانه کارون رو به بهبود است و هیچ گونه انتقال آبی در کشور بدون ارزیابی زیست محیطی انجام نمی‌شود. ایران جزو کشورهایی است که جنبش دانشجویی قوی داشته و البته شاید همیشه تعیین کننده نبودند ولی حضور فعالی داشتند. جنبش دانشجویی هم ضد استعمار بوده و هم ضد استبداد و بارها این را نشان داده است، در حالیکه ما تعامل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و … داریم با دنیا٬ ولی استقلال برای ما امروز بیش از هر زمان دیگری یک بحث جدی است.
ابتکار در واکنش به اعتراض دانشجویان نسبت به شرایط اقتصادی، با وقاحت تمام گفت: این شان دانشگاه نیست که برخی وسط سخنرانی اعتراض کنند و اگر نظم و انضباط دانشگاه را نمی‌دانید متاسفم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر