۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

خبر جدیدی از فرمانده نیروی هوافضای سپاه؟ برای جنایت جدید


امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاهImage copyrightISNA
Image captionفرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته "حل مشکلات اقتصادی هزاران بار آسان‌تر از مشکلات حوزه امنیتی و دفاعی است"

یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران گفته است که این نیروی نظامی "تولید موشک‌های بالستیک را افزایش داده‌" است.
سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است "علاوه بر ارتقای دقت و کیفیت موشک‌های بالستیک، مسئولین و متخصصین این عرصه با روش‌های ابتکاری و میان‌بر نسبت به ارزان‌سازی تولید موشک‌ها اقدام نموده‌اند و امروز شاهدیم به‌رغم کمبود اعتبارات با افزایش تولید مواجهیم".
موضوع فعالیت های موشکی ایران در ماه های پس از توافق اتمی برجام تا اجرایی شدن رفع تحریم های سازمان ملل علیه ایران (اوایل تابستان سال گذشته تا اوایل زمستان همان سال) موضوع اختلاف میان این کشور و برخی از قدرت های جهانی از جمله آمریکا بود.
آقای حاجی زاده گفته در عرصه‌هایی که "فرامین" آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران عملی شده "ما از سد مشکلات و تحریم‌ها عبور کرده‌ایم، اما در بخش‌هایی که این تدابیر به‌طور ناقص عملی شده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است، هنوز مشکل داریم؛ چنانچه امروز در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شاهد وجود مشکلاتی هستیم".
فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز به مناسبت روز دانشجو در جمع فرماندهان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان "دانشگاه جامع امام حسین" که یک مرکز آموزش نظامی است، سخنرانی کرد.
این مقام ارشد سپاه گفت که "امروز در حوزه فعالیت‌های دفاعی و نظامی به‌ویژه عرصه‌های استراتژیک از مشکلات عبور کرده و خودکفا شده‌ایم" و اضافه کرد: "حل مشکلات اقتصادی هزاران بار آسان‌تر از مشکلات حوزه امنیتی و دفاعی است".
تقویت صنایع موشکی به گفته مقام های نظامی ایران یکی از اولویت های این کشور در سال های پس از پایان جنگ با عراق بوده است.
ایران می گوید که انواع متنوعی از موشک های بالستیک ساخت داخل در اختیار دارد. بالاترین برد موشک های بالستیک ایران ۱۷۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
حسن فیروزآبادی، رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح ایران (مشاور نظامی فعلی آیت الله خامنه ای) یک سال پیش در چنین روزهایی گفته بود که ایران "دو حد و مرز" را درباره برنامه موشکی خود رعایت می‌کند که اولی شامل "آنچه در برجام [توافق جامع اتمی ایران و گروه ۱+۵] در مورد منع طراحی هسته‌ای آمده است" و دومی "برد ۲ هزار کیلومتری" موشک‌های این کشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر