۱۳۹۵ دی ۲, پنجشنبه

مسئولان قضایی جمهوری اسلامی با آزادی مشروط زندانی نوکیش مسیحی در اوین این چنین کردند


به گزارش «محبت‌نیوز» یک هفته پس از تماس مسئولان زندان با مریم (نسیم) نقاش زرگران، نوکیش مسیحی برای بازگشت او به زندان اوین، خبر می‌رسد دادستانی جمهوری اسلامی با آزادی مشروط او مخالفت کرده است.
مریم نقاش زرگران هفتم آذرماه به مرخصی ۵ روزه اعزام شده بود که این مرخصی یک بار توسط دادستانی تمدید شد، همچنین به او گفته بودند، در مرخصی باشد تا  زمان بازگشتش را به وی خبر دهند، که گزارش شد پس از تماس مسئولان زندان او سه شنبه ۱۶ آذر، به زندان اوین بازگشت.
خانم نقاش زرگران دربازگشت، متوجه شد که به دلیل غیبت، ۴۵ روز به حکم  محکومیتش اضافه شده است، و مدت زمانی که دادستانی مرخصی او را تمدید کرد با جریمه‌های غیبت به مدت زمان حبس‎اش اضافه شد.
اما این پایان کار نبود، اکنون خبر می‎رسد با آزادی مشروط وی نیز موافقت نشده است.
دیوید ترنر، مدیر گروه «کلیسا در زنجیر» مستقر در ایرلند با اشاره به این خبر در گفتگو با «صدای آمریکا» ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت مریم نقاش زرگران از مقامات زندان اوین خواست که با او عادلانه رفتار کنند آنچه برای درمان کامل خود نیاز دارند، به او بدهند.
آقای ترنر با بیان اینکه این گروه مطلع شده است خانم زرگران به دلیل غیبت مربوط به بیماری خود مجبور به سپری کردن ۴۵ روز بیشتر در زندان است، گفت که این تصمیم در مورد زنی که از بیماری رنج می برد بسیار غیرمنصفانه و حتی انتقام جویانه است.
او از تصمیم گروه تحت مدیریت خود برای ارسال نامه به سفارت جمهوری اسلامی در ایرلند و ابراز نگرانی در مورد خانم زرگران به این وسیله خبر داد.
مخالفت با آزادی مشروط مریم نقاش زرگران درحالیست که او برای رسیدگی به پرونده خود بارها دست به اعتصاب غذا زد، اما هربار مسئولان زندان با وعده‌های بی‎اساس به او قول دادند در صورت شکستن اعتصاب به روند آزادی مشروط او (حقی که قانون برای زندانیان تعیین کرده) رسیدگی خواهد شد.
او از ٢٨ تیر ماه سال ٩٢ زندان است و پیگیری‌های خانواده او به جایی نرسیده است.
این زندانی عقیدتی حدود یک دهه از بیماری ASD رنج می‌برد و برهمین اساس تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
علاوه بر این در طول مدت زندان بر اثر فشارها روحی و جسمی و عدم رسیدگی با بی‌حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات مواجه شد که پس از ماه‌ها در مراجعه اولیه به پزشک متخصص تشخیص اولیه بیماری‌های دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان بوده است و پزشک معتمد زندان دستور بستری ۵ روزه و نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی را صادر کرده که با عدم مجوز دادستانی وی همچنان از درد بسیار رنج می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر