۱۳۹۵ آذر ۱۴, یکشنبه

وزیر راه استیضاح شد


عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران باید برای کسب دوباره رای اعتماد به ۱۲ پرسش نمایندگان مجلس پاسخ دهدImage copyrightTASNIMNEWS
Image captionعباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران باید برای کسب دوباره رای اعتماد به ۱۲ پرسش نمایندگان مجلس پاسخ دهد

بیش از ۸۰ نماینده مجلس ایران طی نامه‌ای رسما خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی این کشور شده‌اند.
در میان ۱۲ پرسشی که استیضاح کنندگان طرح کرده‌اند، موضوع سانحه مرگبار قطار سمنان و چند سانحه هوایی اخیر برجسته شده است.
خبرگزاری نیمه رسمی فارس روز یکشنبه (۱۴ آذر -چهارم دسامبر) با انتشار متن کامل طرح استیضاح از تقدیم آن به هیات رئیسه مجلس خبر داده است.
در متن این استیضاح ۱۲ پرسش برابر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران قرار گرفته است. از جمله سوالاتی در مورد سوانح ریلی و هوایی اخیر در این کشور:
  • سیستم ریلی به عنوان ایمن‌ترین شیوه حمل و نقل در دو سال گذشته در یک محل دارای دو سانحه مرگبار شده است در حالیکه اولا عامل آن مشکل مدیریتی و خطا در برنامه‌ریزی بوده و نه یک اتفاق. ثانیا در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل و نقل ریلی هشدار داده شده بود و ثالثا این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام‌آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سؤال در استیضاح قبلی بود و بلاک‌بندی این مسیر به عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می‌شد ولی همین بلاک‌بندی به دلیل سوء مدیریت و برنامه‌ریزی موجب سانحه شد.
  • چرا بررسی سانحه آنتونوف ۱۴۹ تهران - طبس را متوقف کردید؟
  • در خصوص ۴ سانحه مرگبار هوایی و ریلی چه پاسخی دارید؟
  • برای کشته شدن سربازان راکب اتوبوس در فارس چه پاسخی به جامعه دادید؟
رضا شیران خراسانی، نماینده مشهد در مجلس طراح اصلی این استیضاح بوده است و انتظار می رود پس از اعلام وصول آن از سوی هیات رئیسه مجلس، آقای آخوندی در چند روز آینده برای پاسخگویی و کسب دوباره رای اعتماد به بهارستان برود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر