۱۳۹۵ دی ۸, چهارشنبه

روحانی: مردم از دولت، قوه قضائیه، مجلس و نیروهای امنیتی بخواهند و مطالبه کنند


Image copyrightPRESIDEN.IR

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک سخنرانی در تهران از منشور حقوق شهروندی که اخیرا آن را ارائه کرد، دفاع کرده و گفته "ملت ما در زمینه حقوق شهروندی مطالبه گر باشد و از دولت، قوه قضائیه، قوه مقننه و نیروهای امنیتی بخواهد و مطالبه کند".
آقای روحانی به کسانی که انتشار این منشور را دیر و همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دانسته‌اند پاسخ داده و گفته "ما حقوق شهروندی را از روز اول منتشر کردیم و در سایت گذاشتیم ... در طول این سه سال هم حقوق شهروندی را عرضه کردیم و حقوقدانان نظر دادند و در ۲۹ آذر نسخه نهایی در اختیار مردم قرار داده شد".
+ بیشتر بخوانید: منشور حقوق شهروندی چیست؟
اظهارات آقای روحانی در همایش "جامعه نظارت و بازرسی دولت" عنوان شد. این همایش به موضوع نهادهای بازرسی دولتی در ایران می پردازد.
بعضی ها ذهنشان اساسا بیماری هایی دارد، اسرار مردم و زندگی خصوصی آنها را دنبال نکنید. اما اگر جرمی انجام شده و مربوط به مصالح جامعه است، باید بررسی کنیم
حسن روحانی رئیس جمهور ایران
آقای روحانی گفته است در دستگاه های نظارتی "در بسیاری از موارد متاسفانه به خاطر مسائل حزبی و جناحی و گاهی حتی مسائل قومیتی یا حتی قیافه ظاهری طرف پیشداوری صورت می گیرد و از همه بدتر این است که بگوییم این برای این جناح یا آن جناح است".
رئیس جمهور ایران گفته "در بازرسی ها حریم خصوصی مردم نباید افشا شود... ممکن است در یک بررسی و بازرسی یا خواندن یک نامه خصوصی یا بازرسی از محل کار، بازرس به یک نکته ای برسد که ممکن است گناه باشد اما جزو زندگی شخصی و خصوصی فرد به حساب بیاید در این صورت حق ندارد آن را افشا کند".
برخی از بازداشت شدگان سیاسی و عقیدتی و متهمان به جرایم امنیتی در ایران به طور مکرر گزارش کرده اند که ماموران امنیتی آنها را برای بازگو کردن مسائل خصوصی شان تحت فشار می‌گذارند.
آقای روحانی گفته "بعضی ها ذهنشان اساسا بیماری هایی دارد، اسرار مردم و زندگی خصوصی آنها را دنبال نکنید. اما اگر جرمی انجام شده و مربوط به مصالح جامعه است، باید بررسی کنیم و برایمان تفاوتی نداشته باشد که این فرد چه کسی است. همه افراد از لحاظ قانون باید مساوی باشند".
رئیس جمهور ایران در سخنرانی امروز خود از قوه قضائیه خواسته تا درباره پرونده های فساد مالی به افکار عمومی پاسخ دهد.
آقای روحانی گفته "در پرونده های مهمی که میلیاردها از اموال عمومی مردم حیف و میل شده، باید به سئوالات مردم پاسخ داده شود و اگر پاسخ داده نشود چیزی مهم تر از سه میلیارد دلار و بیش از ده ها میلیارد دلار از دست داده ایم و آن مساله اعتماد عمومی مردم و مساله سرمایه اجتماعی است".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر