۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

نوجوان ۱۶ سال مسیحی در پاکستان محکوم شد به چه دلیل مهم است

به موجب قوانین اسلامی در پاکستان هر کس که به «توهین به قرآن یا پیامبر اسلام» متهم شود بلافاصله با مجازات زندان و یا اعدام محکوم می‌گردد.
mohabatnews_pakistan
به گزارش «محبت نیوز» عده ای از مسلمانان پاکستانی خواهان محاکمه یک نوجوان ١۶ ساله مسیحی به اتهام “کفرگویی” شدند.
به گفته وکلای این نوجوان مسیحی، شاکیان افراطگرای وی از یک پست فیسبوکی که توسط این نوجوان پسندیده (لایک) شده بود، خشمگین هستند.
به گفته خبرگزاری (WWM)، لایک کردن یک پست اینترنتی دردسر بزرگی برای یک نوجوان مسیحی پاکستانی آفریده است، دردسری که می تواند این نوجوان را در خطر مرگ قرار دهد.
به اعتقاد شاکیان این نوجوان مسیحی، لایک این عکس فیسبوکی مصداقی از قانون جنجال برانگیز “کفرگویی” است. قانون کفرگویی تاکنون به عنوان اهرمی از سوی مسلمانان بنیادگرا در جهت سرکوب گروه های دگراندیش در پاکستان از جمله مسیحیان این کشور بکار رفته است.
خانم ماریا آنتونی وکیل این نوجوان مسیحی بر این اعتقاد است که موکلش در دادگاه بیگناه شناخته می شود، اما فلسفه حضور یک نوجوان ١۶ ساله در دادگاه به اتهام کفرگویی نیز دردناک است. به گفته خانم آنتونی، نبیل مسیح نوجوان ١۶ ساله به هیچ عنوان قصد توهین به مقدسات مسلمانان را نداشته است.
در ادامه وکیل این نوجوان ١۶ ساله افزود، شوربختانه وکیل شاکیان با لحنی تهدیدآمیز خطاب به نبیل مسیح هشدار داده است که پاکستان کشوری اسلامی با جمعیتی مسلمان است و وی به عنوان یک غیرمسلمان باید در انتظار عواقب رفتار خویش باشد.
همچنین خانواده این نوجوان مسیحی و بسیاری از خانوارهای ساکن در منطقه از بیم یورش مسلمانان منطقه را ترک و به نواحی مجاور کوچ کرده اند. استفاده از قانون کفرگویی به امری عادی در سرکوب اقلیت های مذهبی پاکستان تبدیل شده است.
 در پاکستان، اعدام یکی از مجازاتهای کفرگویی محسوب می شود.
“سلمان تاثیر” سیاست‌مدار و تاجر پاکستانی و فرماندار ایالت پنجاب، از مخالفان سرسخت قانون کفرگویی پاکستان و از طرفداران مدارا و تساهل در کشورش بود. آقای تأثیر یکی از برجسته ترین مخالفین قانون کفرگویی در پاکستان بود که جان خویش را در این راه از دست داد.
در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی، سلمان تاثیر مشغول صرف غذا با یکی از دوستانش در رستورانی در اسلام‌آباد بود که توسط یکی از محافظین شخصی‌اش به قتل رسید. محافظ سلمان تاثیر فردی «اسلام‌گرا» به نام “ممتاز قدری” بود.
 ممتاز قدری دلیل این قتل را، حمایت سلمان تاثیر از تجدیدنظر در حکم اعدام “آسیه بی‌بی” به جرم توهین به محمد، پیامبر اسلام عنوان کرد. آسیه بی‌بی براساس قانون کفرگویی که فرماندار پنجاب از منتقدین آن قانون بود، به اعدام محکوم شده است. به موجب قوانین اسلامی در پاکستان هر کس که به «توهین به قرآن یا پیامبر اسلام» متهم شود بلافاصله با مجازات زندان و یا اعدام محکوم می‌گردد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر