۱۳۹۵ آذر ۸, دوشنبه

ربوده شدن نماینده مجلس ایران +عکس


مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایرانImage copyrightILNA
Image captionمسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران به "نحوه احضار" محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس انتقاد کرد و اقدام برای جلب او را ‌"بی‌احترامی" به مجلس خواند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی آقای پزشکیان گفته است: "اقدام شبانه برای جلب این نماینده بدون اطلاع مجلس، اول از همه بی‌احترامی به مجلس شورای اسلامی و مردمی است که به آنها رأی داده‌اند و این رفتار را حتما پیگیری خواهیم کرد و از حیثیت مجلس دفاع می ‌کنیم."
شب گذشته (یکشنبه، ۷ آذر) آقای صادقی که خواهان انتشار گزارش حساب‌های بانکی صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران شده بود، گفت از دست ماموران جلب به داخل خانه‌اش پناه برده است.
در پی اعلام این خبر، گروهی از مردم بیرون منزل آقای صادقی تجمع کردند که به درخواست برادرش متفرق شدند.
علی صادقی، برادر این نماینده مجلس در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است می‌گوید: "هدف آقای صادقی جز اصلاح شرایط نیست و به عنوان یک نماینده وظایفی داشتند که انجام دادند، اما قصد ایشان خدای ناکرده تشویش اذهان عمومی و اتهام زنی به شخص خاصی نبوده است. زیرا مقام عالی ریاست قوه قضاییه، دادستان و همه عزیزان برای ما محترم هستند."
او همچنین از پیگیری‌های محمدرضا عارف، علی لاریجانی، علی مطهری، فرید موسوی و محمد جواد فتحی، نمایندگان مجلس تشکر کرد.

محمود صادقی، نماینده مردم تهرانImage copyrightMEHR
Image captionمحمود صادقی، نماینده مردم تهران: قوه قضاییه می‌توانست "به طور خیلی ساده" و در یک پارگراف به مجلس توضیح بدهد؛ ولی "ظاهرا عادت به پاسخگویی ندارند"

خبرگزاری دانشجویان ایران نیز گزارش کرده که در جریان تجمع مقابل منزل محمود صادقی، یک خودرو نیروی انتظامی با فاصله از خانه محمود صادقی توقف کرده بود و تعدادی نیروهای لباس شخصی در اطراف منزل وی به چشم می خوردند.
محمود صادقی در یک پیام صوتی که در اینترنت منتشر شده از اقدام "غیرقانونی" بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران انتقاد کرده است که به گفته وی، بدون طی مراحل قانونی، اقدام به صدور حکم جلب کرده است.
محمود صادقی حدود دو هفته پیش در مجلس ایران خواهان توضیح مقام‌های مربوطه درباره "شایعات" واریز میلیارد‌ها تومان از وجوه قوه قضاییه به حساب‌های شخصی رئیس این قوه شد.
این نماینده مجلس روز شنبه ۶ آذر (۲۶ نوامبر) از احضار خود به دادسرا خبر داده بود. او در توییتر خود نوشت: "امروز یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس به من اطلاع داد که از دادسرا تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند اینجانب به دادسرا مراجعه کنم."
چند روز پیش صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران، بدون نام بردن از محمود صادقی گفت: "اینکه نماینده‌ای از فراکسیون امید... با کمال وقاحت از پشت تریبون مجلس، رئیس قوه قضاییه را متهم به واریز ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حساب شخصی خود کرده است، مایه شرمساری نیست؟"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر