۱۳۹۵ آذر ۶, شنبه

دادستان تهران موج های فضای سایبر ده برابر رسانه های مکتوب است


عباس جعفری دولت آبادیImage copyrightTASNIM
Image captionدادستان تهران خواستار ایجاد "فضای مجازی پاک" با "همکاری همه دستگاه های مرتبط" شده است

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با بیان اینکه "موج‌هایی که فضای سایبر ایجاد می‌کند ده‌ها برابر رسانه‌های مکتوب است"، گفت که در ایران "بیش از سی دستگاه در زمینه‌ فضای مجازی فعالیت دارند" اما عملکرد آنها "رضایت بخش نیست".
آقای جعفری دولت آبادی امروز شنبه ۵ آذر، در سخنانی در نشست دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران افزود: "لازم است فضای مجازی به گونه‌ای مدیریت شود که فضای مجازی پاک در دسترس شهروندان قرار گیرد که این امر مستلزم همکاری همه دستگاه های مرتبط است."
در ادامه نشست امروز، کمال هادیان‌فر رئیس پلیس سایبری ایران، موسوم به "فتا"، اعلام کرد که "در ایران از هر ۱۰۰ نفر، ۸۵ نفر اینترنت همراه دارند". وی افزود: "در کشور ما تقریبا ۴۶ میلیون کاربر وجود دارد که ۲۹ میلیون، کاربران جوان هستند".
رئیس پلیس فتا با تاکید بر "جذابیت" شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: "عمده تهدیدات این فضا و شبکه‌ها، فعالیت سازمان‌یافته ضد دین، مقدسات و اخلاق است."
کمال هادیان‌فر "ایجاد بحران و نارضایتی در مردم با هدف کاهش و حذف اعتماد عموم به مسئولان" را هدف دیگری دانست که در فضای مجازی دنبال می‌شود.
وی طرح موضوعاتی چون حقوق های نامتعارف مسئولان یا "فیش های نجومی" و همچنین "حمایت از نافرمانی مدنی از طریق عدم پرداخت هزینه‌های آب و برق یا جریمه‌های رانندگی" را از جمله مصادیق تلاش برای ایجاد بحران و کاهش اعتماد مردم به مسئولان دانست.
سرتیپ هادیانفر در بخشی دیگر از صحبت های خود، با "ایران ستیز" توصیف کردن شبکه یوتیوب گفت: "این شبکه برای رژیم صهیونیستی چهره‌سازی می‌کند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر