۱۳۹۵ آبان ۲۵, سه‌شنبه

اولاند :فکر نمی کنم ترامپ بتواند برجام را کنار بگذارد


اولاندImage copyrightREUTERS
Image captionآقای اولاند گفت توافق اتمی ایران امنیت آورده است

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه می گوید فکر نمی کند که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا توافق هسته ای ایران موسوم به برجام را کنار بگذارد.
او در مصاحبه ای که روز سه شنبه با شبکه های خبری فرانسه انجام داد گفت: "آن توافق برای همه ما امنیت می آورد... آیا آمریکا تحت رهبری دونالد ترامپ می تواند این توافق را زیر سوال ببرد؟ فکر نمی کنم."
او گفت که این توافق "به ما ضمانت هایی داده و فقدان چنین توافقی مشکلی خیلی جدی خواهد بود."
همزمان شورای ملی ایرانیان آمریکا، یک گروه غیردولتی در واشنگتن که برای بهبود روابط با ایران تلاش می کند، در گزارشی که ده ها کارشناس امنیت ملی آن را امضا کرده اند از دونالد ترامپ خواسته است برجام را حفظ کند.
این گزارش که ۷۶ کارشناس امنیت ملی آن را امضا کرده اند دونالد ترامپ را ترغیب می کند تا دست از خصومت با برجام بردارد.
درحالی که آقای ترامپ توافق اتمی ایران را "فاجعه" خوانده است این گروه از کارشناسان در گزارش تازه استدلال کرده اند که توافق اتمی خطر جنگ در خاورمیانه را کاهش داده است.
آقای ترامپ می گوید در پی بازگشت به میز مذاکره برای بهبود برجام است.
در گزارش نایاک آمده "آن توافق ثابت کرد که دیپلماسی با ایران می تواند علیرغم شک و تردیدها در مورد صداقت ایران، میزان تمایل رهبر ایران به پایبندی به آن یا توانایی تندروها در ایران برای تخریب دیپلماسی مثمره ثمر باشد."
لارنس کورب دستیار سابق وزیر دفاع در دولت ریگان، لارنس ویلکرسون رئیس دفتر کالین پاول وزیر خارجه سابق آمریکا، شاس فریمن سفیر سابق آمریکا در عربستان و گری سیک محقق در دانشگاه کلمبیا که در دوره جیمی کارتر و رونالد ریگان عضو تیم امنیت ملی بود از جمله امضاکنندگان این گزارش هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر