۱۳۹۵ آذر ۵, جمعه

برخورد دو قطار در ایران ۳۰ کشته برجای گذشته عکس

  • 1 ساعت پیش

تصویر از تسنیمImage copyrightTASNIMNEWS
Image captionتصویر از تسنیم

دو قطار مسافربری در ایران برخورد کردند و تلفاتی برجای گذاشته‌اند.
صبح جمعه، ٥ آذر (٢٥ نوامبر)، دو دستگاه قطار مسافربری در ایستگاه هفت خوان بین دامغان و سمنان با هم برخورد کردند و آتش گرفتند. به نقل از مقامات محلی گزارش شده است که برخورد قطار مسافربری سمنان-مشهد و قطار مسافربری مشهد-تبریز در ساعت ٧:٤٨ دقیقه صبح به وقت محلی روی داد و در اثر این برخورد، آتش‌سوزی ایجاد شده و ماموران در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.
در مورد تلفات این تصادف آمار متفاوتی گزارش شده است. خبرگزاری صدا و سیما به نقل از استاندار سمنان، کشته شدن ٣١ نفر را تا زمان مخابره خبر تایید و شمار زخمی‌ها را ٧٩ نفر گزارش کرده است و خبرگزاری مهر به نقل از سرپرست مرکز اورژانس کشور نوشته است که تعداد مصدومین ٧٥ نفر بوده و تا کنون اجساد ٢٥ نفر از داخل واگن‌های آسیب دیده خارج شده است.
پیشتر، خبرگزاری تسنیم با گزارش اینکه آتش سوزی ادامه دارد، به نقل از سرپرست اورژانس کشور نوشته بود تا کسب جزئیات بیشتر، از اظهار نظر در مورد آمار تلفات خودداری می‌شود.
خبرگزاری کار ایران - ایلنا - به نقل از منابع شرکت راه آهن گزارش کرده که چهارتن از کارکنان این شرکت از جمله کشته‌شدگان این سانحه بوده‌اند.
خبرگزاری ایرنا به نقل از مدیرعامل راه آهن گزارش کرده است که اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن به منظور بررسی علت حادثه به محل حادثه اعزام شده‌اند و به محض مشخص شدن علت و تعداد دقیق کشته‌ها و زخمی‌ها، دراین زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
تصاویر ویدیوئی از این حادثه آتش‌سوزی در تعدادی از واگن‌های قطار را نشان می‌دهد اما مشخص نیست که دلیل این آتش‌سوزی چه بوده است.
هنگام وقوع حادثه، هوای محل به شدت سرد و یخبندان بوده و به همین دلیل احتمال یخ زدگی سیستم سوزنبانی الکترونیکی به عنوان عامل تصادف عنوان شده است. براساس این نظر، از کار افتادگی سیستم سوزنبانی باعث شد تا دو قطار که می‌بایست بر خطوط مختلف حرکت کنند، روی یک خط با هم برخورد کردند.
خبرگزاری ایلنا به نقل از یک منبع راه‌آهن گفته است که یک قطار متعلق به شرکت رجا در مسیر تبریز-مشهد در ایستگاه هفت خوان شاهرود متوقف بود که قطار محلی سمنان-مشهد از پشت با آن برخورد کرد. در مقابل، خبرگزاری ایرنا گفته است که یکی از قطارها از سمنان به طرف تهران، و دیگری از تبریز عازم سمنان بود.
خبرگزاری ایرنا به نقل از مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گزارش کرده که ماموران فنی راه آهن در حال بازگشایی مسیر ریلی سمنان - دامغان هستند و برخی از قطارهای مسیر تهران - مشهد امروز با تاخیر حرکت خواهند کرد. وی گفته است که وضعیت حرکت قطارها با پیامک به آگاهی مسافران خواهد رسید.

برخورد دو قطارImage copyrightIRIBNEWS.COM
Image captionبرخورد دو قطار
برخورد قطارImage copyrightTASNIMNEWS
Image captionبرخورد قطارها تلفاتی برجای گذاشته است
محل حادثهImage copyrightMEHR
Image captionمحل حادثه پس از خاموش شدن آتش
تصویر از تسنیمImage copyrightTASNIMNEWS
Image captionتصویر از تسنیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر