۱۳۹۵ آبان ۲۳, یکشنبه

چه خبری از این مهم تر محسنی اژه‌ای


سخنگو قوه قضاییهImage copyrightMEHR
Image captionسخنگو قوه قضاییه

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران در نشست هفتگی خود در مورد پرونده موسوم به "حقوق های نجومی" گفت: "تاکنون از سوی دولت موردی به قوه قضاییه گزارش نشده است ".
آقای اژه‌ای گفت که "دیوان محاسبات با وجود اقدامات و گزارش های ارائه شده هنوز موردی به ما اعلام نکرده و سازمان بازرسی کل کشور لیست هایی را تعیین کرده که بیش از آن چیزی است که دیوان محاسبات تا به امروز به آن رسیده‎ است."
آقای اژه ای با تاکید بر اینکه این پرونده همچنان در نهادهای مختلف در دست بررسی است، گفت که چند ماه از مطرح شدن این موضوع گذشته و افکار عمومی انتظار دارند که دستگاه‌های مختلف حکومتی به وظایف خود در برخورد با آن عمل کنند.
موضوع حقوق و پاداش های غیرمتعارف در چند ماه اخیر خبر ساز شده است.
بیشتر بخوانید: جنجال فیش های نجومی
در پی افشا این موضوع برخی از مدیران دولتی از جمله مدیر بیمه ایران استعفا کردند و برخی هم با دستور رییس جمهوری ایران برکنار شدند.
علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی در اواسط تیرماه اعلام کرد که با دستور حسن روحانی، مدیران بانک های ملت، صادرات، رفاه و قرض الحسنه مهر ایران را تغییر داده است.
آیت الله علی خامنه‌ای، اوایل تیرماه در دیدار با اعضای هیئت دولت گفت "موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است" و خواهان برخورد با این مسئله شد.
نمایندگان مجلس نیز در این پرونده وارد عمل شدند. احمد توکلی، نماینده سابق مجلس، بر مبنای قانون آزادی انتشار و دسترسی به اطلاعات از بانک مرکزی ایران خواست که میزان حقوق مدیرانش، از رئیس بانک مرکزی گرفته تا مدیران رده پایین را منتشر کند.
همچنین غلامرضا کاتب، نماینده مجلس گفت: "مجلس از این اتفاق نمی‌گذرد و با متخلفان در این موضوع برخورد خواهد شد. مسئولان و مدیران با فیش‌های حقوقی نجومی باید پاسخگو باشند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر